19 Μαΐ 2008

Περί Αξιοπρέπειας...

Επειδή θεωρώ ότι για να καταλάβεις το επίπεδο πολιτισμού μιας κοινωνίας πρέπει να μπορείς να δείς ποιά είναι η χειρότερη πράξη που μπορεί να κάνει κάποιο μέλος αυτής της κοινωνίας. Το παρακάτω video είναι ένα δείγμα για τον ανθρώπινο πολιτισμό. Είναι η επιλογή μου για το χειρότερο δείγμα βαρβαρότητας του είδους μας. (Το ξαναθυμήθηκα μετά απο αρκετό καιρό εντελώς τυχαία).

Δεν σας λέω να το δείτε οπωσδήποτε αλλά εάν το κάνετε θα καταλάβετε καλύτερα τι είμαστε ικανοί να κάνουμε και τι κάνουμε στην καθημερινότητα μας.




Μετά απο αυτό το βίντεο αρνούμαι να αυτοχαρακτηρίζομαι άνθρωπος. Δεν ανήκω στο ίδιο είδος με αυτούς στο βίντεο...

Δεν ξέρω τι άλλο να πώ...

6 σχόλια:

Unknown είπε...

Ηοmo torturens?

Φυσικα και δεν ανηκεις στην ιδια κατηγορια... Υπάρχουν άνθρωποι κι άνθρωποι.

Υπάρχουν και οι Άνθρωποι, επίσης.

Πίστη -και καλή καρδιά.


ΥΓ: Κάτι τέτοιες στιγμές έύχομαι να έχουν δίκιο οι Βουδιστές περί κάρμα κτλ.

Mutus Liber είπε...

Άργησα λίγο να το πάρω χαμπάρι το σχόλιο σου. Συγγνώμη.

Είναι καθαρά ενδεικτικό αυτό το βιντεάκι ρε γαμώτο. αυτό είναι που με ενοχλεί περισσότερο.

Πότε προλάβαμε και περάσαμε απο τον homo erectus σε homo sapiens και homo universalis και να είμαστε σε αυτό το επίπεδο;; Τι σκατά νοητική φόλα έχει φάει ο κόσμος και νομίζουμε ότι είμαστε πολιτισμένοι ρε γαμώτο;

Αυτοί οι Άνθρωποι κοντεύουν να γίνουν σαν τους Ελ και τόσους άλλους πια! Θα τους σώσουν όλους όταν εμφανιστούν αλλά πότε θα γίνει αυτό κανείς δεν ξέρει...

Είμαι απαισιόδοξος αλλά θα το ξεπεράσω.

Και να σου πώ την αλήθεια μου. Ελπίζω αυτοί στο βίντεο, και όλοι όσοι αντιπροσωπεύουν αυτοί, να πεθάνουν με τρισχειρότερο τρόπο απο αυτόν που χρησιμοποίησαν, σε αυτή την ζωή. Και αυτό το λέω χωρίς καμία τύψη.

Και αυτό το τελευταίο είναι που με ενοχλεί περισσότερο ρε γαμώτο...

ClouD είπε...

Ο άνθρωπος είναι κτήνος...

Αν αυτό που πόσταρες σου φαίνεται κάπως και έχεις το στομάχι, δες αυτό.

Έχω μισή ώρα που το είδα και ακόμα νιώθω απαίσια.

Περαστικά μας.

Mutus Liber είπε...

Το είδα το πόστ στο οποίο με με προώθησες, και δεν ξέρω πώς να το προσεγγίσω.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι το βιντεάκι μου φαίνεται λίγο φτιαχτό, λίγο ψεύτικο. (Αν και διάβασα και το κείμενο που συνοδεύει το συγκεκριμένο κείμενο). Ίσως να φταίνε για αυτό οι δεκάδες ταινίες τρόμου και τα γαλόνια αίματος σε αυτές (εννοώ οτι μου φανήκε πολύ όμοιο με αυτές και όχι ότι έχω αποκοπεί συναισθηματικά απο την θέα τόσο gore σκηνών)

Για να το σχολιάσω όμως, καταρχήν να πώ ότι δεν μου κάνει εντύπωση κάτι τέτοιο. Εδώ σκοτώνουμε, σφάζουμε και ξεπετσιάζουμε ζωντανά ζώα για την ευτυχία μιας γούνας δεν θα σκοτώσουμε ομοειδείς μας για ιδεολογικούς λόγους; Έτσι και αλλιώς οι νεο-ναζί δεν είναι άνθρωποι.

Παρ'όλα αυτά θα ήθελα να μου πείς την γνώμη σου αν σου φάνηκε κάπως ψεύτικο ή στημένο το βίντεο που είδες ή αν αυτή η σκέψη πέρασε μόνο απο το μυαλό μου.

ClouD είπε...

Ε εντάξι, εγώ δεν βλέπω τέτοια πράγματα γιατί με πιάνουν τα γέλια για λίγο και μετά βαριέμαι. Αναφέρομαι σε ταινίες splatter/gore. Από την άλλη όμως, είχα την ευκαιρία να σκοτώσω ζώο για να το φάω, πέρα από το κυνήγι. Και επίσης να βοηθήσω στο να πάρω το δέρμα από άλλο. Γενικά, έχω πολύ αίμα στα χέρια μου:ρ

Όπως και να 'χει οι ταινίες δεν μεταφέρουν το ένστικτο. Όσο καλό/κακό στημένες κι αν είναι.

Αλλά γενικώς είμαι υπερευαίσθητος οπότε αυτό παρα-ήταν για την ευαισθησία μου. Προσοχή, όχι ευσυγκίνητος, ή ευθικτός. Ευαίσθητος [αισθητήρια, λεπτομέρια και πολυπλοκότητα στις αισθήσεις]. Ίσως γιατί δεν μπορώ να δεχθώ ότι κάτι τόσο βάρβαρο γίνεται για μια ιδέα. Ίσως γιατί δεν μου αρέσει η κτηνώδης συμπεριφορά από εκπροσώπους του είδους μας σε άλλους του ίδιου είδους. Για κάποιο λόγο, ακυρώνει όλα όσα μου αρέσουν στο ανθρώπινο κτήνος...

Και οι νεο-ναζί είναι άνθρωποι. Αν δεν είναι άνθρωποι για εσένα, τότε έχετε ένα κοινό, ούτε εσύ είσαι άνθρωπος γι αυτούς. Δεν έχω πρόβλημα να σκοτώσω ένα ζώο για να το φάω [δεν θα το βασανίσω όμως, θα το κάνω γρήγορα και ανώδυνα], είναι στη φύση μου και αιτιολογείται από αυτήν αλλά έχω πρόβλημα να σκοτώσω έναν άνθρωπο για μία ιδέα. Ίσως από τη στιγμή που κάποιος νεο-ναζί σε βλέπει ως κάτι κατώτερο από άνθρωπο [γερμανική λεξούλα που ξεχνάω] είναι πιο εύκολο γι αυτόν να σε σκοτώσει. Πρόσεχε όταν κάνεις το ίδιο, σπέρνεις ζιζάνια στον κήπο της ψυχής σου που είναι ακριβώς τα ίδια. [αυτό είναι οπτική όχι συμβουλή].

Ναι, σκέφτηκα, για την ακρίβεια ευχόμουν να είναι ψεύτικο. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπω κάτι αντίστοιχα βίαιο, τα ίδια γινόταν [και γίνονται] με τους Κούρδους και τους Γκρίζους Λύκους. Τα ίδια έγιναν και γίνονται παντού σε εμπόλεμες καταστάσεις. Ούτε έχει ιδιαίτερη σημασία αν είναι αληθινό [που πιστεύω πως είναι] για το πόσο θα με επηρεάσει.

Βέβαια νόμιζα πως το θέμα ήταν η αναιτιολόγητη κτηνωδία. Τι λέω; Η χαρακτηριστική, η μοναδική στο ανθρώπινο είδος χρήση αναιτιολόγητης βίας. Αλλά από ότι φαίνεται έκανα λάθος, το θέμα ήταν ότι πειράξαμε τα ζωάκια. Είσαι φιλόζωος ε;

Mutus Liber είπε...

Ας ξεκινήσω απο το τέλος της θέσης σου.

Η τελευταία σου πρόταση μου φάνηκε λίγο ειρωνική αλλα ελπίζω να κάνω λάθος.

Για την κτηνωδία του ανθρώπου τώρα. Ξέρω ότι οι άνθρωποι σκοτώνουν ομοειδείς τους για πολύ λιγότερα πράγματα απο ότι για μια ιδέα οπότε δεν μου κάνει καμία εντύπωση. Αλλά τα συμπεράσματα απο αυτό θα μπορούσαν να είναι δύο. Το πρώτο ότι αφού σκοτώνουμε ομοειδείς μας δεν θα σκοτώσουμε πιο ανίσχυρα απο εμάς είδη; Το δεύτερο θα μπορούσε να είναι ότι ίσως έχουμε κατακτήσει ένα επίπεδο πολιτισμού ώστε να μην την πέφτουμε και σε πιο ανίσχυρα είδη. Εγώ βγάζω το δεύτερο συμπέρασμα οπότε με σοκάρει περισσότερο το βίντεο με το ζώο. Δεν είναι ζήτημα φιλοζωίας λοιπόν. Ακόμα και έναν άνθρωπο να σκότωναν μόνο και μόνο για να φτιάξουν μια δερμάτινη τσάντα θα με ενοχλούσε. Αν δεν μπορώ να αποφύγω τον σκοτωμό ας είναι για κάτι που αξίζει. (το τι αξίζει και τι όχι είναι καθαρά προσωπικό ζήτημα του καθενός). Άσε που με ενοχλεί ακόμα περισσότερο το σκότωμα των δέντρων και απο αυτό το ζώων.

Πώς ακριβώς προκύπτει ότι δεν είμαι άνθρωπος για τους νεο-ναζί μπορείς να μου εξηγήσεις; Θεωρώ τόσο ηλίθια την ιδεολογία τους που για εμένα θα έπρεπε να έχουν αλληλοεξοντωθεί μιας και ο καθένας θεωρεί ότι είναι ανώτερος του άλλου. Και ναί, για εμένα δεν είναι άνθρωποι, όχι μόνο επειδή είναι νεο-ναζί όμως. Άλλωστε ανθρώπους δεν θεωρώ ούτε αυτούς που σκοτώνουν το ζωάκι στο βίντεο. Επίσης τι σε κάνει να πιστεύεις ότι αυτό που βλέπεις στο βιντεάκι με τον αποκεφαλισμό είναι αδικαιολόγητη κτηνωδία; (Φαντάζομαι οι απόψεις σου με τις οποίες ερμηνεύεις τα πράγματα). Εγώ φαντάζομαι ότι για αυτόν που το έκανε ήταν αναγκαίοτητα και όχι κτηνωδία.

Δεν κατάλαβα ακριβώς πώς προκύπτει το τι είναι στην φύση μας και τι δεν είναι και στην τελική γιατί αυτό να δικαιολογεί μια συμπεριφορά; Εγώ ενδιαφέρομαι να εξελιχθώ και όχι να είμαι έρμαιο "της φύσης μου". Αν θέλω να σκοτώσω κάποιον προτιμώ να το κάνω γιατί θα το γουστάρω και θα το θέλω παρά γιατί "είναι στην φύση μου".

Διαφωνώ κάθετα με την οπτική σου για το αν κάνω το ίδιο με έναν νεο-ναζί. Έτσι και αλλιώς όμως δεν είμαι πρότυπο για κανέναν και ελπίζω να μην γίνω κιόλας.

Για εμένα πάλι έχει σημασία πόσο αληθινό είναι κάτι για να με επηρρεάσει γιατί τότε θα έπρεπε να αντιδρώ με τον ίδιο τρόπο τόσο στον αποκεφαλισμό αυτό ή σε οποιαδήποτε δολοφονία της πραγματικότητας, όσο και στις ταινίες splatter/gore.